B-Safe Coaching

B-Safe Coaching

B-Safe! Coaching staat voor persoonlijke veiligheid op het gebied van BHV, brandpreventie, EHBO etc.

Een zeer opvallende identiteit werd neergezet door Hollands Schoon.

Het logo behoeft een signaleringskleur. Dit om het gevoel van veiligheid en waarschuwing te accentueren. In dit geval niet brandweerrood maar neonoranje (denk aan pillonnen, verkeershesjes etc.) In combinatie met heel donkerblauw krijg je een mooie mix van kleuren die opvalt en professionaliteit uitstraalt. Achter het woord zit een uitroepteken. Hierdoor krijg je automatisch een gebiedende wijze van het merk als zijnde dat je een waarschuwing uitdraagt. De oranje ‘B’ symboliseert de coach Bertil. De stip tussen de ‘B’ en de ‘S’ is de verbinding van de boodschap die Bertil aan zijn cursisten geeft. Hij leert ze immers alles omtrent veiligheid in bepaalde situaties. In het logo zit dus kennisoverdracht.

De slogan zegt eigenlijk wat je de mensen wilt meegeven. Door de kennisoverdracht wordt je ‘slimmer’ en dus per direct ‘veiliger’ voor jezelf en je omgeving. Tevens geef je de mensen die nog geen training bij B-Safe hebben gehad de tip van: wees nou slim, en zorg dat je leert om veilig te zijn.

Het grafisch element om de identiteit te versterken is een balk met diagonale strepen. Dit verhoogt de uitstraling van veiligheid en de waarschuwende functie die veiligheidsbeambtes ook hebben.

Verder is de uitstraling helder, duidelijk en herkenbaar zoals veiligheidsinstructies ook moeten zijn.