Stegeman

Stegeman

Ook de A-merken hebben de kracht van Hollands Schoon ontdekt! Voor niemand minder dan Stegeman is Hollands Schoon geselecteerd om mee te doen in een pitch.

Van de vier landelijke bureau’s die meededen is Hollands Schoon als tweede geëindigd en daar zijn we supertrots op! Ook al zijn we het uiteindelijk niet geworden, staan we nog steeds achter het ontwerp en blijkt het maar weer eens dat geen klus ons te groot is.

De opdracht was om van een nieuw product, te weten chips gebaseerd op vlees, een verrassende verpakking te bedenken.

De eerste was ‘Chicken Thin’s’. Een chip met als hoofdingrediënt kip. Omdat de Chicken Thin’s een uniek en nieuw product is, moet de verpakking extra goed opvallen in het schap. Dus we vonden de geijkte chipszak niet voldoende hiervoor maar we bedachten een echte ‘bucket’ á la KFC! Op deze manier versterk je het imago van het zoutje dat het niet om een aardappelproduct gaat maar om echt kippenvlees. Alsof je dus echt een bak met kippenvlees aan het eten bent. De bucket heeft een hersluitbare deksel om de versheid langer goed te houden en heeft een handzaam formaat voor thuis op de bank of in de bios zonder het irritante gekraak van een zak.

De tweede was ‘MeatChips’. Omdat de MeatChips gelijkend is als echte chips, vonden we een matte foodbag de beste verpakking hiervoor. De zakken hebben een robuust en stoer uiterlijk die de echte carnivoren onder ons zullen aanspreken. Veel beleving door middel van hout, canvas en keukenattributen om de essentie van vlees te benadrukken. Deze verpakking ademt dat het een natuurproduct is. De zeer aanwezige typografie knalt van de verpakking af zodat er goed onderscheidend vermogen aanwezig is in het winkelschap.

De derde ging om ‘Scoops’. Aangezien het zoutje een lepelvorm heeft, zie je dit terug in de letter. Grote ronde vormen met holle effecten. Het kleurgebruik is opvallend en warm, wat goed bij de ingrediënten van het zoutje past. Het is tevens de bedoeling dat je ermee gaat dippen in een saus. Omdat de Scoops gelijkend is als echte chips, vonden we een glossy foodbag de beste verpakking hiervoor. Door het gebruik van opvallende kleurverlopen vallen de zakken goed op tussen de andere merken en hebben ze een A-merk uitstraling.